Jeszcze kilkadziesiąt lat temu copywritingiem mogli poruszać się wyłącznie pracownicy agencji reklamowych, i uzyskanie posady w jednej z nich nie było dobre. Współczesny świat pisania na zlecenie wygląda jednak dużo bardziej zachęcająco! Jeśli interesuje Cię marketing oraz promocja w Internecie, i przy tym jesteś nieco talentu do pisania, praca online jako copywriter może Cię zainteresować. Ale od czego zacząć swoje poszukiwania w świecie copywritingu?
Aby zyskać dobrze płatne zlecenia, będziesz potrzebować portfolio oraz własnej strony, za pomocą której zachęcisz klienta do współpracy. Na wstępu nie musisz inwestować w bardzo rozbudowany design strony – wystarczy, żeby była jasna także wyglądała profesjonalnie. A co powinno znaleźć się w Twoim portfolio copywritera, jeśli dopiero zaczynasz? To proste – zamieść tam przykładowe teksty z innych dziedzin albo link do swojego bloga.
Ciekawe artykuły: strony ze zleceniami copywriter
Początki zawsze bywają usłane przeszkodami, a praca w Internecie nie jest wyjątkiem od tej reguły. Nie posiada innej drogi – prawdopodobnie będziesz musiał zgłosić się do wielu potencjalnych klientów, zanim znajdziesz kogoś, z kim nawiążesz współpracę. Nie pozwól jednak, aby początkowe trudności odebrały Ci wiarę we swój sukces! Każdy copywriter zaczynał w podobny sposób, ale udało się tylko tym, którzy się nie poddali.